sâmbătă, 28 iulie 2012

Între amintiri şi prezent

Pentru mulţi şi chiar şi pentru cei mai în vârstă iubitori de fotbal din zona noastră, numele lui Vasile Leescu (foto), actualul preşedinte al formaţiei C.S. Băneşti, nu spune nimic. Şi totuşi, prin anii `74, echipa Rapid Bucureşti număra printre jucătorii săi un tânăr de numai 17 ani, care anunţa o carieră frumoasă sub culorile echipei de sub Podul Grant. “Din păcate, după cinci jocuri în divizia A, o accidentare gravă, mai precis o dublă fractură în timpul unui meci cu C.S.M. Reşiţa, m-a îndepărtat de gazon. Am revenit după aproape un an dar un alt ghinion, o hepatită, m-a scos din circuitul primei scene a fotbalului românesc. Este drept, am mai activat după aceea pe la diverse echipe din ţară şi apoi am îmbrăcat treningul de antrenor. Mai întâi la mai multe grupe de copii şi apoi şi la câteva echipe de seniori” a ţinut să precizeze acesta. Legat tot de capitolul amintiri, preşedintele clubului din Băneşti spunea că, “în acea perioadă, sub comanda antrenorului Valentin Stănescu, un om deosebit, printre colegii mei de echipă se numărau, Răducanu, Rămureanu, Niki Dumitriu, Ion Ionescu, regretaţii Greavu şi Neagu, Nae Manea, Lupescu…o adevărată echipă de “aur” la acea vreme. Nu pot să uit debutul meu în divizia A, la Oradea, unde în minutul 86, la 1-0 pentru F.C. Bihor, l-am înlocuit pe Manea, şi am reuşit golul egalării”. Revenind la prezent, Vasile Leescu aprecia că “venirea mea pe funcţia de preşedinte la gruparea din Băneşti reprezintă, într-un fel, ultima provocare pe care o fac pentru fotbal. Am mai încercat odată să mă apropii de echipă dar atunci nu am avut omul, preşedinte era Radu Dinu, care să înţeleagă fenomenul fotbal. Vreau să fac o treaba cât mai bună şi sper ca numărul spectatorilor din Băneşti şi nu numai, să fie cel puţin ca în urmă cu doi ani când am venit, adică 200 – 300 de spectatori la meciurile de acasă. Doresc să avem o echipă competitivă, formată din jucători care să fie sub contract cu noi, pe un termen mai lung. Deasemenea, vom pune bazele unei pepiniere, în care se vor face investiţii serioase”. Aşadar, cu o nouă conducere tehnică dar şi administrativă, clubul C.S. Băneşti are toate şansele să devină o forţă în peisajul fotbalului prahovean.